تصور مي کنم تعريف من نه تنها با اهداف برنامه مدرسه و وسيله دستيابي به آن اهداف صحبت کند ، بلکه شامل ساختار فلسفي نيز در زير اهداف و روشها خواهد بود. به عنوان مثال ، در اواخر کارم به عنوان معلم رياضيات ، من خيلي علاقه مند شدم که دانش آموزان رياضيات را "احساس" کنند. من مي خواستم دانش آموزان "چرا" و "چگونه" را تجربه کنند که سطح درک بالاتري را ايجاد مي کند. به نظر من برنامه درسي چيزي بيش از آنچه انجام مي شود نيست ، چه کاري انجام مي شود؟ در سطح عميق تر از فقط براي پوشاندن متن يا مجبور کردن بچه ها DSTP.


من به دو روش به برنامه درسي فکر مي کنم. يک: روش سازمان يافته براي قرار دادن دوره هاي پرستاري و دوره هاي مرتبط با هدف دستيابي به موفقيت در صلاحيت هاي برنامه پرستاري. ديدگاه ديگري که درباره برنامه درسي دارم ، برگزاري دوره هاي مربوط به يک چارچوب مفهومي است که دانشکده پذيرفته است. دانشکده مفاهيم و مفاهيم فرعي را توسعه مي دهد. از اين چارچوب اهداف / شايستگي هاي دوره و فعاليت هاي يادگيري ايجاد مي شود. پيشرفت منطقي يادگيري وجود دارد.


در طيفي از انتزاعي به بتن ، برنامه درسي در وسط فازي قرار دارد. برنامه درسي بين استانداردهاي انتزاعي (معمولاً مبتني بر محتوا) و برنامه ها و برنامه هاي درسي فوق عملي است. برنامه درسي "چه" و ، به طور واضح يا به طور ضمني ، "چگونه" تدريس را نشان مي دهد. اگرچه معمولاً حاوي "چه" است که بايد تدريس شود ، برنامه درسي مستقيماً يا غيرمستقيم دلالت بر نحوه آموزش آن دارد. به عنوان مثال ، برنامه درسي با تعداد نامتناسب از اهداف و مطالبي که بايد تدريس شود بيشتر از يک رويکرد سازنده (تعليم و تربيت) در يک رويکرد سنتي (بحث يا سخنراني محور) تدريس مي شود.


به طور رسمي ، برنامه درسي مشخص کردن آنچه که بايد تدريس شود و نحوه تدريس آن است. فراتر از اين ، سوالات و نتايج زيادي در مورد برنامه درسي رسمي و نوشتاري در مقايسه با برنامه درسي که در واقع در کلاس تحويل داده شده وجود دارد. به عنوان مثال ، تفاوت بين آنچه که برنامه درسي رسمي مدرسه و "برنامه درسي پنهان" ديگري وجود دارد ، بيانگر آنچه که سيستم يا معلم "واقعاً" مي خواهد دانش آموزان بياموزند وجود دارد؟ اگر هيچ سند رسمي درسي وجود ندارد اما دانش آموزان هنوز چيزهاي خوبي را از معلمان ياد مي گيرند ، آيا اين معني دارد که بگوييم يک برنامه درسي وجود دارد که به نوعي براي پر کردن خلاء پيش آمده است؟ متدولوژي تا چه اندازه از برنامه درسي رسمي است و موضوع آزادي فردي دانشگاهي معلمان تا چه ميزان است؟


در سطح مشخص ، برنامه درسي آن ليستي از "مطالب" است که ما از دانش آموزان مي خواهيم براي نشان دادن يادگيري و نتايج استفاده کنند. همچنين اين ليست "چيزهايي" است که مي خواهيم به آنها بگوييم.


   در سطح کمتري - اما حتي مهمتر - برنامه درسي فلسفي است که ما را به سمت ايجاد "موارد" فوق سوق مي دهد. يعني من فکر مي کنم که برنامه درسي در بهترين حالت ، مجموعه اي از "مطالب" است که از تفکر دقيق درباره تصوير بزرگ حاصل مي شود. از دانش آموزان مي خواهيم چه چيزي را بدانند و پس از اتمام تحصيل چگونه به آنها مربوط مي شود؟ اگر براي آنها ربطي ندارد ، سؤال اينجاست که آيا آنها متفکر بهتري شدند. و اگر آنها متفکر بهتري هستند ، من شرط مي بندم که "مسائل" توسط اصول عقب رانده شده باشند (و نه راه ديگر)


من شخصاً فکر مي کنم برنامه درسي نوعي طراحي ، تنظيم ، ارائه يا ترتيب موضوعات يا دوره ها است.


دامنه و دنباله يا مفاهيم و مطالب اساسي که در برنامه هاي آموزشي لازم است. برنامه درسي شامل روش ها و مطالبي است که در تهيه مطالب اساسي مورد استفاده قرار مي گيرد.


از نظر فني ، "برنامه درسي" ممکن است "چه" يک آموزش و پرورش تلقي شود - با اين حال ، من فکر مي کنم با "چگونه" يا تعليم و تربيت / نظريه (روش) درهم تنيده شده است.


دوره اي که يک برنامه آکادميک دنبال کند.


برنامه درسي برنامه آموزش است. اين بايد براساس معيارها و تحقيقات برتر انجام شود. بايد چارچوبي باشد که معلمان براي برنامه ريزي آموزش براي دانش آموزان خود استفاده مي کنند.


تعريف فرهنگ لغت "برنامه درسي" به شرح زير است: کليه دوره هاي تحصيلي ارائه شده در دانشگاه يا مدرسه. من کاملاً با آن موافق نيستم. اين مي تواند تعريف خوبي براي کسي باشد که در آموزش و پرورش نفهمد. من معتقدم که اين ويژگي خاص تر در خط اهداف من است ، شاخص هاي عملکرد ، فلسفه ها و راه هاي دستيابي به اين اهداف ، همه جنبه هايي تحت عنوان و دنباله برنامه درسي هستند.


ساختار و / يا مواد مورد استفاده براي انتقال اطلاعات به دانش آموزان.


برنامه درسي نوشتاري طرحي است که بايد تدريس شود. اين تمرکز براي کاري است که معلمان انجام مي دهند. دکتر فنويک انگليسي ، دانشگاه پوردو ، معتقد است که سه نوع برنامه درسي وجود دارد: کتبي ، تدريس و تست شده. آنها بايد يکسان باشند.


آنچه ما آموزش مي دهيم ، چه نوشته و چه نانوشته


 


https://pasokhbama.com/%d8%ac%d8%af%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-pdf/

برنامه ريزي درسي براي امتحانات

براي کنکور 1401 کتاب هاي درسي چه تغييراتي داشته اند؟

برنامه ,، ,درسي ,مي ,يا ,دانش ,برنامه درسي ,است که ,دانش آموزان ,، برنامه ,وجود دارد ,آنها متفکر بهتري

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گروه قرآن وپیامهای آسمان استان هرمزگان ساحل علم . golhayesajjad آتش زیر خاکستر الان بخر تحویل بگیر بلاگی برای فایل ها atish-pare هوای تازه FRESH AIR ریپورتر